Hiburan

“Syukur…Dapat Anak Lagi” Fasha Sandha Sambut 2 Baby Comel, Peminat Pula Ger4m Mahu Ambil Bela!

“MashaAllah ger4mnyaaaaaaa…comelnya lahai baby cat baru lahir ni😍 😍 😍”

Siapa sahaja tidak ‘ger4m’ apabila melihat badan berbulus haiwan ini meliuk-lentok di depan mata kan?

Kadangkala gelagat kucing sememangnya lucu dan kerap membuatkan kita berasa terhibur, bentuk fizik haiwan yang mongel dan berbulu itu sahaja pun sudah membuatkan orang ramai berasa ingin untuk memelvk atau sekadar membelai tubvhnya.

Hal yang demikian kerana memelihara haiwan peliharaan merupakan salah stau cara untuk menghilangkan tekanan apabila sudah seharian bekerja, manakan tidak, gelagat haiwan berbulus yang gemar bermain ini membuatkan otak serabut itu hilang dek telatah melayan si bulus ini.

Oleh yang demikian, haiwan ini merupakan peliharaaan kesayangan yang selalu menjadi keg1laan masyarakat Melayu apatah lagi jika memiliki sejenis breed yang gebu.

Meskipun ada yang mengklasifikasikan diri sebagai pen4kut kucing, namun dek kecomelannya ada sahaja yang merasakan seperti mahu dig0mol-gom0l.

Oleh itu, menimang kelahiran anak kucing kesayangan tidak dinafikan sudah pasti membuahkan perasaan yang begitu mengujakan sekali, bagai diri ini yang mendapat cahaya mata apatah lagi buat pencinta haiwan berbulus.

Memuat naik hantaran di laman Instagram, pelakon jelita Fasha Sandha memberi perkhabaran berita mengenai kelahiran 2 ekor anak kucing baharunya yang selamat dilahirkan.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Fasha Sandha (@fashasandha)


Jika anda adalah salah seorang peminat fanatik kepada pelakon popular ini, pasti sudah mengetahui bahawa Fasha Sandha ini amat menyayangi haiwan berbulus dan mencintai kucing.

Hantaran yang dimuat naik itu sudah cukup menggambarkan kebahagiaan yang dirasai apabila menerima kehadiran anak kucing baharu dalam hidupnya.

” Syukur2..ni adalah rezeki yang Allah bagi, dan i love cats too much, ish tak faham kenapa ada yang tak suka kucing”

Meskipun ada yang mengakui sebagai pencinta kucing, namun bukan semua mengambil tahu tentang beberapa perkara asas antaranya persiapan sebelum kelahiran dan persediaan ketika proses kelahiran anak kucing.

Menjaga anak kucing yang baharu lahir bukan perkara mudah, ini kerana terdapat beberapa pantang larang yang perlu dititikberatkan agar ia dapat membesar dengan baik, hal yang demikian termasuk dengan menghindari daripada menyentuh anak kucing yang baharu lahir kerana ia boleh menyebabkan si ibu tidak mengenali anaknya serta enggan menyusukan mereka.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata warganet turut menceritakan pengalaman manis mereka mengenai penjagaan kucing kesayangan yang dipelihara.

Wah, tahniah Fasha Sandha! Best tau dapat manja-manja dengan kucing waktu cuti-cuti ni!

Apa-apa pun, semoga anak kucing dapat membesar dengan sihat bersama keluarga tersayang ya.

Ditulis Oleh: Puteri Haideera Zuraidi

Sumber: Instagram Fasha Sandha

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : https://www.mediamalaysia.cc/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *