Hiburan

“Saya tak mahu EIyana cakap siapa pergi dahuIu” – Suami

Masih berada di hospital bagi menjalani rawatan radi0terapi, perkongsian Elyana sempena hari bapa ternyata cukup menyentuh hati suaminya, Khairul Anuar Husin.

Khairul berkata dia tidak mahu isterinya itu bercakap tentang siapa yang akan pergi dahulu apatah lagi melihat Elyana tidak pernah berputus asa melawan penyakit kanser limfoma sejak 10 tahun lalu.

“Tentunya, ungkapan ‘biar Bonda pergi dulu dari ayah’ menjentik em0si saya. Memang sedih dan terusik. Cuma, kalau boleh saya tidak mahu Elyana cakap siapa pergi dahulu.

“Soal aj4l m4ut, semuanya di tangan Tuhan. Kita tidak mampu menjangka siapa terlebih dahulu dijemput Ilahi. Apa yang penting, saya mahu Elyana terus berjuang melawan k4nser limf0ma,” katanya kepada BH Online.

Dalam pada itu, Khairul menyifatkan isterinya seorang wanita yang sangat kuat. Elyana juga tidak mahu orang lain tahu dia berdepan dengan kes4k!tan dan mahu men4nggungnya sendiri.

“Sejujurnya, saya tidak sangka Elyana boleh jadi sekuat ini. Kami duduk sebumbung, setiap hari saya melihatnya berju4ng melawan kes4k!tan.

“Ada masa, saya juga sering tertanya-tanya bagaimana isteri boleh jadi sekuat ini. Semangatnya mel4wan sak!t sangat tebal. Namun, ada juga Elyana lem4h seperti pesak!t k4nser lain. Ada ketika, dia jadi ‘d0wn’.

“Cuma mengenalinya, Elyana jenis yang tidak mahu orang lain tahu dirinya sedang berper4ng dengan kesak!tan. Biar sak!t ditanggungnya sendiri,” katanya.

Sebelum ini, Elyana membuat pended4han menghid4p k4nser limf0ma tahap empat pada 2017. Elyana dan Khairul Anuar mendirikan rumah tangga pada 2010 dan dikurniakan cahaya mata, Cinta Sumayyah, 10, dan anak angkat, Cahaya Ramadhani yang kini berusia dua tahun.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : Rotikaya

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *